Wprowadzenie
Aktualnie (2018-2021) podwozia GT10 są w odwrocie.
Producenci nie wypuszczają żadnych nowości, być może tzw market jest za mały.
Blaze Racing Battle Sword 200mm pan car kit
Adres: https://www.redrc.net/2016/10/blaze-racing-battle-sword-200mm-pan-car-kit/
Blaze: https://www.cnc-warszawa.com/kontakt.html
Jest to podwozie łączące wszystkie najlepsze cechy wymagane na wykładzinie jak i asfalcie.
Przednie zawieszenie pochodzi z CRC.
Tylna oś mocowana na 'slider' na dużych łożyskach calowych.
Pasują serwa standard low profile bez kombinacji.
Akumulator można zamontować wzdłuż jak i w poprzek.
Polski producent! Wystarczy popytać o "Blejza"!
Mam pewne przemyślenia co można poprawić, czyli podnieść wytrzymałość części wyciętych z laminatu węglowego.
CRC Gen-X 10 Pro Graphite Kit
Kod producenta: 1710
Strona: https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=Shopping_Cart&file=product&c_op=viewprod&prodID=7718975
Jest to już stare podwozie, akumulator wzdłuż na wymiennej tacce.
Powinno dobrze jechać na asfalcie jak i wykładzinie.
Szeroki rozstaw tylnych słupków do karoserii jest na plus!
Regulacja tylnego prześwitu jest na wkładkach, nie jest to zbyt wygodne. Na temat ustawienia prześwitu (Ride Height) w innym wpisie!
Części w przystępnej cenie.
CRC Generation X-10 LE Lipo Edition - 1/10th Road Car
Kod producenta: 1712
Adres: https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=Shopping_Cart&file=product&c_op=viewprod&prodID=7719149
Jest to podwozie które umożliwia ułożenie akumulatora wzdłuż przód, wzdłuż tył, w poprzek.
Szeroki rozstaw tylnych słupków do karoserii jest na plus!
Regulacja tylnego prześwitu jest na wkładkach, nie jest to zbyt wygodne. Na temat ustawienia prześwitu (Ride Height) w innym wpisie!
Części w przystępnej cenie.
RCLamus sprawdził te podwozie na wykładzinie w ustawieniu akumulator w wzdłuż tył. Ten GT10 z karoserią Sophia jedzie bardzo poprawnie i wcale nie jest wolniejszy od najnowszego CRC!
Jak dobrze pójdzie ta wersja po małym tuningu trafi do nowego zawodnika w tej klasie.
CRC Gen-X SE World GT car kit
Kod producenta: 1801
Adres: https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=Shopping_Cart&file=product&c_op=viewprod&prodID=7719608
Jest to podwozie w układzie wzdłuż linki pod kątem.
Bardzo dobry układ na wykładzinę, niestety na asfalcie wymaga dostrojenia ustawień, nie wybacza błędów kierowcy, ciągle jest bardziej 'oversteer' niż 'understeer'.
Szeroki rozstaw tylnych słupków do karoserii jest na plus!
Tylni prześwit jest regulowany na mocowaniu typu 'slider', to znaczy, że nie trzeba mieć wymiennych wkładek do prześwitu, albo podkładek pod mocowanie. Tylna oś jest zawieszona w specjalnym mocowaniu które umożliwia ustalenie dowolnego prześwitu.
Brak w zestawie servo savera!
Problemem jest wpasowanie serwa.
Części w przystępnej cenie.
RCLamus używa PowerHD M9, trzeba nowy otwór pod mocowanie oraz powiększyć otwór kwadratowy w płycie, tak aby servo saver się zmieścił.
Zdjęcia CRC RCLamus'a będą udostępnione w innym poście.
CRC Gen-X 10 RT - Wolrd GT-R car kit
Kod producenta: 1810
Adres: https://www.teamcrc.com/crc/modules.php?name=Shopping_Cart&file=product&c_op=viewprod&prodID=7719728
Jest to podwozie w układzie szerokim, daje możliwość zamontowania akumulatora wzdłużnie jak i w poprzek.
Jest to wersja podwozia pod koła gumowe CRC (koła o dużej średnicy).
Zestaw ma dodatkowe wkładki zwiększające prześwit, tylne mocowanie ośki napędowej jest typu 'slider'.
Niestety jak każde CRC będzie wymagało przeróbek pod serwo standard low profile (takie jak PowerHD R12).
Serwo rozmiaru mini (czyli pod 1/12), np PowerHD M9 też może wymagać modyfikacji podwozia.
Nowe otwory montażowe, coś podciąć ...
Jeżeli szukasz uniwersalnego podwozia na sezon letni jak i zimowy, te CRC może być dobrym wyborem. Odpowiednie części tuningowe dodadzą prędkości na wykładzinie, pomogą również jechać na asfalcie.
Części w przystępnej cenie.
Czyli te podwozie ma potencjał być dobrym na asfalcie jak i wykładzinie.
XRAY X10 2018
Kod producenta: -
Adres: https://teamxray.com/x10/2018/en/
Jest to podwozie bardzo wąskie, akumulator wzdłuż tył lub przód.
Pasuje serwo standard low profile (nie pamiętam czy musiałem coś poprawiać).
W zestawie jest servo saver (akurat Xray tę cześć zrobił super dobrze!).
Ponieważ miałem możliwość jazdy tym podwoziem to skupię się na mankamentach:
- luzy w przednim zawieszeniu, można to skasować i przyśpieszyć na torze ale wymaga to dużej ilości kombinacji, np zastąpienie kulek, snapów, king-pina i zwrotnicy częściami z Team Associated 12L4, 12R5, 10R5. Jednemu Koledze naprawiłem w ten sposób przód i przestała być odczuwalne spowolnienie między ruchem na kierownicy, a reakcją GT10. Nawet koła przednie przestały się wycinać w zewnętrze stożki,
- mocowanie tylnej kulki amortyzatora, trzeba dać kulkę z dłuższym gwintem, podkładkę i nakrętkę, ewentualnie z oryginalna częścią plastykową zrobić tak, ze da się złapać nakrętkę M3, w tym miejscu jak jest skręcone według instrukcji, podczas wypadku na torze potrafi się wyrwać z gwintu, źle to Xray zaprojektował,
- regulacja tylnego prześwitu jest oparta na podkładkach, trzeba mieć dodatkowe śruby M3, odrobinę dłuższe jeżeli daje się więcej podkładek między oczkiem od łożyska, a mocowaniem, dodatkowo oczko może się 'obrócić' i mamy przykręconą tylną oś pod kątem,
- śruby do mocowań tylnych kół są allu M2.5, nie można ich zamienić na calowe (CRC, Team ASSO),
- lewa piasta koła ma za mało materiału pod łbem śruby zaciskowej, pęka uszko, nie do naprawy, a część wyjątkowo droga, uwaga, można naprawić mocowaniem z Team Associated, tylko wtedy są śruby calowe do koła,
- wąskie mocowanie karoserii na tyle, słupki są wysokie, karoseria się przechyla w zakrętach, rozwiązaniem było zakupienie dorobionego mocowania poszerzającego, cała nowa belka. Można dorobić samodzielnie,
- brak 5tego słupka, za serwem należy wywiercić nowy otwór w podwoziu i dorobić taki słupek,
- pakiet lipo 2S o grubości 25mm w układzie jaki jest pokazany na zdjęciu wymaga podniesienia o 2mm mocowania amortyzatora na wózku oraz podniesienia kulek od tub bocznych na belce gdzie są słupki,
- drogie części to minus tego rozwiązania.
Podwozie Xray X10 2018 po skasowaniu luzów na przodzie rewelacyjnie jeździ po wykładzinie. Ten układ jest taki jak trzeba, szybko zmienia kierunki.
Niestety jest to wada na asfalt... RCLamus swoje przeszedł i sprzedał ;) Da się to ustawić, ale nie wybacza najmniejszego błedu, odpowiedzią jest 'OVERSTEER'.
Zdjęcie przedstawia RCLamus X10 2018 (uwaga ten układ został zamieniony na akumulator tył, wtedy można było już pędzić na 10.5T).
Team Associated 10R5
Kod producenta: -
Adres: https://www.associatedelectrics.com/teamassociated/cars_and_trucks/RC10R5/Factory_Team/
Jest to już podwozie nieprodukowane.
Układ akumulatora w poprzek. Dobry start w tej klasie.
Części w przystępnej cenie.
Team Associated 10R5.1
Kod producenta: -
Jest to solidne podwozie, niestety już nieprodukowane, problemem może być dostęp do części plastykowych.
Układ akumulatora jest wzdłuż oraz poprzek. Podwoziem tym jeździ Robert Gu i jest bardzo szybki!
Jeżeli masz możliwość zakupu nowego zestawu lub niezniszczonego to polecam na początek.
Części w przystępnej cenie.
Roche Rapide P10 Evo 1/10 200mm Competition Pan Car Kit
Kod producenta: ROC-151010
Strona: http://www.rocherc.com/index.php?route=product/product&path=67_89&product_id=738
Jest to względnie nowa propozycja na rynku GT10.
Układ akumulatora wzdłuż, linki boczne pod kątem (odpowiednik CRC), jakość plastyków i spasowania 'ponoć' poprawna i dobra.
Moim zdaniem układ kierowniczy przekombinowany, najszybsze są GT10 które mają tylko servo saver (twardy XRAY) oraz 2 drażki.
Tylne mocowanie ośki takie jak "XRAY" czyli podkładki, co jest w porównaniu do 'slider' ...
Mocowanie serwa na belce, jest to ciekawa opcja, ale ciężko mi ocenić czy wejdzie tam serwo standard low profile.
Części w przystępnej cenie.
Roche Rapide P10 WGTR 1/10 Competition Pan Car Kit
Kod producenta: ROC-151017
Adres: http://www.rocherc.com/index.php?route=product/product&path=67_89&product_id=1031
Jest to GT10 pod gumowe koła, wnioskując ze zdjęć, ciekawa i przemyślana opcja.
Układ akumulatora wzdłuż tył lub przód.
Raczej nie ma miejsca na akumualtor w poprzek.
Podniesione wyraźnie przednie zawieszenie (ośki) czyli pod koła gumowe o dużej średnicy (CRC).
Ciekawostka jako podwozie do dostosowania pod koła piankowe.
Fenix G56 Pancar (200mm)
Jest to podwozie w układzie V-link (takie inne mocowanie centralne tylnego wózka).
Akumulator jest umieszczony wzdłużnie, być może jest i miejsce na umieszczenie go w poprzek?
Strona: https://www.fenixracingshop.com/index.php?id_product=644&controller=product
Wrzucam jako ciekawostkę.
Team Corally SSX-10 Car Kit
Kod producenta: C-00110
Marka Corally jest znana z różnych podwozi, te konstrukcje kiedyś były najlepsze.
Jest to podwozie w układzie akumulatora wzdłuż, widać, że linki boczne są na tyle wąsko, (ale nie tak jak Xray), że nie wejdzie tam pakiet w poprzek.
Tylna ośka mocowania na tzw 'slider'. W porównaniu do CRC, jest to duża, duralowe frezowana część.
Wydaje się że jest to ciekawa opcja.
Team Serpent S10LR 1/10 WGT Tube Link
Kod producenta: 410052
Strona: https://www.serpent.com/xcart/cart.php?target=product&product_id=7206
Miałem w ręku Serpenta GT10 (starszy model), wygląda ładnie, bardzo delikatne, części drogie i nie jedzie.
Jeżeli możesz kupić to 1/3 ceny za nowy jest okej, w przeciwnym wypadku lepiej unikać.
Podsumowanie
- każdy nowy zestaw jest dobry,
- każdy zestaw ma swoje plusy i minusy,
- zawieszenie przednie CRC ma najwięcej możliwości regulacji,
- jedno zawieszenie jest super na wykładzinę ale nie będzie działać na asfalcie (można, nawet trzeba się starać ujechać, ale po co tracić nerwy),
- inne zawieszenie będzie lepsze na asfalcie,
- RCLamus ma 2 podwozia, wykładzina i asfalt, w zależności od potrzeby.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz